Follow by Email

Ahad, 20 Mac 2011

Luahan rasa..

memulakan langkah memang perit...
bertatih jatuh..dan bangun semula..kadang2 tanpa tangan menghulurkan bantuan..terasa diri kembara keseorangan..mimpikan syurga idaman..sedangkan diri tak tahan ujian..
kerdilnya diri ini bila menghitung keringat yang gugur...titisan air mata kecewa..jiwa jua fikiran resah..sakit.perit..
betapa penatnya untuk mengatur langkah...namun...ubatlah hati rawatlah diri..usah diturutkan emosi yang menjadi raja dalam diri..ingatlah...andai dirimu dilanda gelisah....andai hatimu dirundung kegelisahan..baca dan hayati "ayat2 cinta Ilahi" ini...bacalah iasehinnga hatimuu tenang..jiwamu damai tiada rasa bebanan..

" Dan janganlah kamu memberi perjanjian Allah dengan harga yang murah..sesungguhnya apa yang ada di sisi Allah itulah lebih bagimu dan jika kamu mengetahui. (95)
Apa yang ada pada kamu akan lenyap, dan apa yang ada di sisi Allah tetap kekal dan sesungguhnya kami akan membalas orang yang sabar dengan memberikan pahala yang lebih baik dari apa yang mereka telah kerjakan (96)
(Surah An-nahl ayat 95-96)

tiada yang kekal menjadi milik kt.semuanya pinjaman dariNya..untuk sementara...seketika cuma..hanya Dia yang abadi..andai ujian tiba..sabarlah...cuba sabar..mesti sabar..wajib sabar...
ujian Allah datang kerana kasihnya pada hambaNya agar iman terus meningkat.hati semakin dekat dan jiwa lebih akrab denganNya..
(^___^)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan